Essentie merkstrategie
‘Hartsverbinder, wat bedoel je daar eigenlijk mee? Het klinkt een beetje zweverig’
Ik heb het over hartsmissies, het bewustzijn naar een hoger niveau brengen en goedheid creëren in de wereld. Vrij ambitieus, maar ook vrij abstract. Eens! Dus begrijp deze vraag absoluut en deel het antwoord hier ook graag.
Met hartsverbinding bedoel ik dat dat ratio (hoofd) én gevoel (hart) beide ruimte krijgen in het (bedrijfs)leven en in balans zijn. Dat je de ander echt ziet, hoort en waardeert en iedereen vanuit eigen authenticiteit bijdraagt. Ik geloof dat wanneer je dit toepast binnen een organisatie, je de juiste medewerkers aantrekt, de boodschap nog beter voelbaar wordt bij de doelgroep en dit bijdraagt aan groei op lange termijn = duurzaam.
En dat begint bij een duidelijke en helder geformuleerde merkstrategie. Want daarin wordt het hart centraal gezet en dit zorgt onder andere voor:
⛵ een duidelijke koers. Iedereen heeft antwoord op de vraag waarom je als bedrijf doet wat je doet en weet vanuit eigen afdeling en talent hier een bijdrage aan te leveren.
⭕ verbondenheid. Een gedeelde visie en missie op persoonlijk en professioneel vlak zorgt ervoor dat de medewerker zich langer aan de organisatie verbindt en creëert committent. Maar het zorgt ook voor verbondenheid van alle onderdelen van de organisatie én met de doelgroep.
🧡 herkenning. Het resulteert in herkenning, zowel bij (potentiële) medewerkers als de doelgroep. Een duidelijke merkstrategie draagt bij aan de algehele bekendheid.
Benieuwd hoe dit er voor jouw organisatie uitziet? Als merkstrateeg en mindful marketeer (daar ligt ook een lading op, maar die laat ik voor nu even) begeleid ik jou in dit proces!
Let’s connect