Reflectie zorgt voor vooruitgang

Spiegelbeeld, vertel eens even....

Hoe vaak sta jij stil en kijk je echt naar jezelf en de organisatie. Neem je geregeld een moment om bewust te kijken waar je staat, naar welke stappen er zijn gezet en heb je scherp waar je naartoe gaat. Klopt de strategie? Zijn de plannen volledig afgestemd op de doelen die je intern en extern wilt behalen? Zijn alle afdelingen bezig om daar te komen?

Een duidelijke marketingstrategie zorgt ervoor dat de tijd en energie goed besteed worden en resultaat oplevert. Een marketingplan helpt je om koers te houden en toe te werken naar het behalen van de gestelde doelen. Het geeft inzicht in de doelstellingen en in de acties die nodig zijn om deze binnen een bepaalde periode te behalen.

Een marketingplan zorgt onder andere voor:
1. Focus en geeft richting voor de toekomst.
Welke kant wil je op? Waar wil je naartoe? Hoe kom je daar? Wat heb je daarvoor nodig?

2. Fundament voor besluiten.
Een marketingplan zorgt voor een fundament waarop besluiten worden genomen. Is het aligned met de lange termijn strategie?

3. Lange termijn doelen koppelen aan korte termijn acties.
Wat doe je nu om het doel te behalen? Welke acties dragen daaraan bij? Waar speel je op in en waarop niet?

Ik help je graag om dit op te stellen om zo koersgericht te groeien!
Durf jij anders te kijken en wil je meer zien?

Vorige
Vorige

De tijd..

Volgende
Volgende

‘Listen to your inner voice’